Feestweide dagprogramma 2019 – (in bewerking)

Koningsdag is een feest voor jong én oud. Daarom heeft de Oranje Vereniging Heerde voor iedereen diverse activiteiten georganiseerd. We hopen dat jullie dit jaar allemaal aanwezig zijn op de van Meursweide en meedoen aan de activiteiten. Wij zijn er zeker van dat je zult genieten van een geweldige dag, dus kom gezellig langs en zing, dans, feest en speel mee. Koningsdag vier je samen met famillie, vrienden, buren, dorpsgenoten. Doel van ons programma is om deze gezellig met elkaar te verenigingen op onze weide. De DJ zorgt voor live- muziek bij het gezellige terras. Marktslager Van Bussel zorgt voor heerlijke hamburgers en de mooie klassieke snackwagen van Manfriet is aanwezig met friet en snacks.  Regen? Geen probleem! Door onze grote feesttent zitten we er sowieso warm en droog bij.

Lees verder en ontdek wat er allemaal te doen is op het van Meurspark in Heerde!

Kleedjesmarkt: 12:00 tot 17:30
Heb jij nog spullen die je wilt verkopen en vind jij het leuk om gezellig op de kleedjesmarkt te staan? Kom dan op Koningsdag met je spullen naar het van Meurspark! De kleedjesmarkt is voor leden gratis en voor niet leden kost het €2,50. Het begint om 12.00 uur en duurt tot 17.30! Je kunt je opgeven t/m 24 april via: Kleedjesmarkt@oranjeverenigingheerde.nl of het aanmeldformulier.

Oldtimer Koningsrit 10:00, aansluitend 14:00 Oldtimer show
We verzamelen op 27 april om 09:45 uur op de van meursweide.
Vanaf 10.15 uur is de start van de puzzel rit. Onderweg zijn er een aantal vragen en opdrachten.
Rond 13:00 uur arriveren de auto’s op de feestweide van de Oranjevereniging in het Van Meurspark.
Om 14:00 start de oldtimer show, hier doen ook auto’s aan mee die niet met de puzzelrit meerijden. Het aanwezige publiek kan de prachtige auto’s van dicht bij bewonderen.  De prijsuitreiking is gepland om 14:00 uur. Deelname is gratis!
Inschrijven kun je hier , inlichtingen: Oldtimer@oranjeverenigingheerde.nl
Dit evenement wordt mogelijk gemaakt door Autobedrijf Henk Gorter.

Kinderboerderij
Er is op Koningsdag een heuse kinderboerderij op de feestweide! Een mooie plek voor jong en oud om in contact te komen met de dieren. Het is altijd een goed bezochte en gezellige attractie. De dieren zijn te aaien en mogen onder begeleiding gevoerd worden. In het huisje zijn div. soorten konijntjes, cavia’s en kippen te bewonderen.

Er bevinden zich een 70-tal bijzondere dieren in en om de boerderij. Op het erfje treft men o.a.: een lamaatje, alpaca, ezel, pony, kalfje, biggetje, div. soorten schaapjes en geitjes, ganzen, eenden, kippen grote en kleine konijntjes en 2 duiven op de til.

Iedereen mag tussen de dieren lopen en om wat langer van de dieren te kunnen genieten zijn er strobalen om op te zitten.

Daarnaast is nog veel meer te doen voor kinderen van alle leeftijden (in bewerking):

• Springkussens
  • Mega Zandbak
  • Knutselen in de tent
  • Skelter rijden
  • Pannakooi
  • Skippyballen

Plattegrond 2019 – (in bewerking)

Tot ziens op de Feestweide!