Koningsdagprogramma

Koningsdag is een feest voor jong én oud. Daarom heeft de Oranje Vereniging Heerde voor iedereen diverse activiteiten georganiseerd. We hopen dat jullie dit jaar allemaal aanwezig zijn op de van Meursweide en meedoen aan de activiteiten. Wij zijn er zeker van dat je zult genieten van een geweldige dag, dus kom gezellig langs en zing, dans, feest en speel mee. Koningsdag vier je samen met famillie, vrienden, buren, dorpsgenoten. Doel van ons programma is om deze gezellig met elkaar te verenigingen op onze weide. De DJ en Live Band zorgt voor live- muziek bij het gezellige terras. Marktslager Van Bussel zorgt voor heerlijke hamburgers en de mooie klassieke snackwagen van Manfriet is aanwezig met friet en snacks.  Regen? Geen probleem! Door onze grote feesttent zitten we er sowieso warm en droog bij.

Oldtimer Koningsrit 10:00, aansluitend 14:00 Oldtimer show
We verzamelen op 27 april om 09:45 uur op de van meursweide.
Vanaf 10.15 uur is de start van de puzzel rit. Onderweg zijn er een aantal vragen en opdrachten.
Rond 13:00 uur arriveren de auto’s op de feestweide van de Oranjevereniging in het Van Meurspark.
Om 14:00 start de oldtimer show, hier doen ook auto’s aan mee die niet met de puzzelrit meerijden. Het aanwezige publiek kan de prachtige auto’s van dicht bij bewonderen.  De prijsuitreiking is gepland om 14:00 uur. Deelname is gratis!
Inschrijven kun je hier , inlichtingen: Oldtimer@oranjeverenigingheerde.nl
Dit evenement wordt mogelijk gemaakt door Autobedrijf Henk Gorter.

Veel activiteiten op Koningsdag voor de jeugd!

Koningsdag is een feest voor jong én oud. Daarom heeft de Oranje Vereniging Heerde ook voor de kinderen diverse activiteiten georganiseerd. We hopen dat jullie dit jaar allemaal aanwezig zijn op de van Meursweide en meedoen aan de activiteiten.

Wij zijn er zeker van dat je  zult genieten van een geweldige dag, dus kom gezellig langs en zing, dans, feest en speel mee. Lees verder en ontdek wat er allemaal te doen is op het van Meurspark in Heerde!

Mega Kinderprijzen Festival (ipv ballonnenwestrijd)

12:30 – 13:00
Doe mee met het MEGA Kinderprijzen Festival! Lever de ingevulde strook in op 27 april tussen 12.30 en 13.00 uur op de Van Meursweide en ontvang een “bad-eendje” met daarop een nummer. Er zijn ruim voldoende eendjes beschikbaar, maar zorg wel dat je er op tijd bij bent en blijf in de buurt tot de trekking!

Alle kinderen die naar een basisschool gaan, krijgen op school een Flyer van het “KIDS Programma”. Op vertoon van de antwoordstrook van deze flyer, krijgen de kinderen het genoemde “bad-eendje”. Wanneer alle kinderen zijn voorzien, start er een grote verloting met vele mooie prijzen. Tijdens het uitdelen van de “bad-eendjes” is er een kinderdisco en mag er volop worden gedanst.

Extra strookjes zijn op de weide beschikbaar voor kinderen jonger dan 4 jaar en voor kinderen uit Heerde die elders naar school gaan.

Kleedjesmarkt

12:30 – 18:00 (11:00 opbouwen)
Heb jij nog spullen die je wilt verkopen en vind jij het leuk om gezellig op de kleedjesmarkt te staan? Kom dan op Koningsdag met je spullen naar het Van Meurspark! De kleedjesmarkt is voor leden gratis en voor niet leden kost het  €2,50. Het begint om 12.30 uur en duurt tot max 18.00! Je kunt je opgeven t/m 24 april via: Kleedjesmarkt@oranjeverenigingheerde.nl

Vermeld je naam en contactgegevens &  -18 pasnummer indien je lid bent.

Kinderboerderij

12:00 – 18:00
Er is op koningsdag een heuse kinderboerderij op de feestweide! Een mooie plek voor jong en oud om in contact te komen met de dieren. Het is altijd een goed bezochte en gezellige attractie. De dieren zijn te aaien en mogen onder begeleiding gevoerd worden. In het huisje zijn div. soorten konijntjes, cavia’s en kippen te bewonderen.

Er bevinden zich een 70-tal bijzondere dieren in en om de boerderij. Op het erfje treft men o.a.: een lamaatje, alpaca, ezel, pony, kalfje, biggetje, div. soorten schaapjes en geitjes, ganzen, eenden, kippen grote en kleine konijntjes en 2 duiven op de til.

Iedereen mag tussen de dieren lopen en om wat langer van de dieren te kunnen genieten zijn er strobalen om op te zitten.

Escape kisten

12:30 – 18:00
Plots staat er een grote kist voor je, met een groot cijferslot erop. Door de eerste code te kraken, open je de grote deksel en zie je nog meer sloten. Vlaggen seinen, Morsecode, kompas lopen, je komt ze allemaal tegen in de kist. Waan je in het leger, zet je legerpetje op en ontrafel het mysterie van deze escapekist. Ben jij stoer genoeg?

Schminken

14:00 – 17:00

Op Koningsdag worden de mooiste creaties op vrolijke kindersnoetjes getoverd. De Schminkerie neemt haar schmink, glitters en regenbogen mee en kleuren de dag!

Pannakooi

12:00 – 18:00
Panna-voetbal is in trek bij de jeugd, maar ook volwassenen beleven er plezier aan. Het spel is leuk om te beoefenen en mooi om naar te kijken. Wanneer de bal door de benen van de tegenstander wordt gespeeld én deze weer in eigen bezit komt, is er een panna gescoord en is het spel afgelopen. Ook zin in een potje voetbal? Wij regelen de bal, jij de tegenstanders?

Veldhuis Advies stelt ons deze prachtige pannakooi ter beschikking, waarvoor onze dank!

Hindernisbaan

12:00 – 18:00
Neem de vele hindernissen en obstakels op deze geweldige Stormbaan.
Als eerste kruip je onder een net door, daarna door een kruiptunnel, snel over een muur heen klimmen en weer door een kruiptunnel en als laatste onder het net door. Daag je vriendje en/of vriendinnetje uit. Wie is het eerste aan de overkant?

Mega bouwblokken

12:00 – 18:00
Met mega lego bouwblokken en speelblokken kunnen kinderen allerlei prachtige kunstwerken maken. Een grote toren, hut of andere creaties kunnen kinderen zelf gaan bouwen. Erg geschikt voor kinderen die alles zelf willen ontdekken.

Krijtborden

12:00 – 18:00
Wie is er niet mee groot geworden; een schoolkrijtbord! Er liggen diverse borden klaar, voor groot en klein om allerlei prachtige kunstwerken op te maken.

Mega Vier op een rij

12:00 – 18:00
Iedereen kent het orginele spel 4 op een rij wel. Dit is de grotere variant ervan. Een enorm leuk spel voor zowel jong als oud! Wees je tegenstander te slim af en maak het eerst: Vier op een rij!

Skelterbaan

12:00 – 18:00
In het opblaasbare skeltercircuit kunnen de kinderen op robuuste trapskelters het tegen elkaar opnemen. Op de baan zijn een aantal skelters waarin een parcours afgelegd kan worden. De Skelterbaan geeft je een echt race gevoel!